Després de la classe d'avui he reflexionat una mica més sobre les rúbriques. El fet de pensar que volen treballar entre tots, quins objectius volen assolir, pensar la nota i que significa tenir cada puntuació, penso que és una manera de fomentar el treball cooperatiu i fomentar el tracte igualitari entre tots, també crec que pactar entre els nens els críteris porta a més implicació perquè als alumnes veuen la seva utilitat i un treball pròpi i no és una simple feina que els mana el mestre. D'aquesta manera penso que l'aprenentatge és més útil així ja que hi veuen una aplicabilitat a la realitat i realment és la finalitat de tot aprenentatge, saber-ho utilitzar ens diferents contexts, no serveix de res recordar els continguts i després memoritzar-los, s'ha d'anar és enllà i com ha futurs mestres hem de fomentar aquest tipus de treball cooperatiu perquè el dia de demà puguin ser autònoms i formar-se ells sols.
Una frase que m'ha agradat molt ha sigut: "dis-me com avalues i et diré com ensenyes", si vols treballar amb rúbriques has de treballar per força amb un treball cooperatiu i per això s'ha de canviar la gestió de l'aula que coneixem fins ara.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada