treballs

treballs

dimarts, 13 de maig del 2014

UNITAT DIDÀCTICA




L’altre dia quan vam començar a parlar sobre la Unitat didàctica em vaig espantar una mica perquè em va venir tota la feina al damunt, avui i després de fer un exemple a classe com a grup també estem més calmades.

El fet de planificar tot tant explícitament requereix molt d’esforç i molt de temps, també es veritat que quan vam anar de visita a les escoles els mestres ens van explicar que hi ha editorials que els faciliten les unitats didàctiques però que no és el mateix, perquè cada grup classe és diferent i no tothom va al mateix ritme.

Com a conclusió d’aquesta classe només dir que la feina més “pesada” dels mestres no la veuen, possiblement perquè la desconeguin i com a futurs mestre hem de donar valors a aquestes coses i cada dia treballar més a consciència les nostres unitats didàctiques i no deixar que ens les facin.


Quasi cap altra classe fem pràctica de tot el que veurem, normalment ens diuen el treball que hem de fer, per exemple: “heu de realitzar una unitat didàctica pel dia 10 de maig” i ens pengen les instruccions al campus... Crec que practicar-ho abans a classe és molt útil, per tenir un primer contacte ja que possiblement el primer cop que ho facis o faràs malament o no perfecte i millor que sigui de prova que no definitiu, per poder organitzar-te en base a un treball previ ja, etc. Com a futurs mestres hem de tenir aquestes petites coses en compte!!

Per acabar, després de corregir la unitat didàctica d'un altre grup m'ha fet reflexionar sobre la nostra i m'ha ajudat a veure els erros que haviem fet. La pregunta amb què m'he quedat avui és si realment és escoles que tenim són inclusives realment? Jo potser em decantaria més per integradores, les diferències dins l'aula encara es noten, i això no hauria de ser així, perquè està demostrat que els alumnes quan més aprenen és quan estan tots barrejats, independenment del nivell. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada